Friday, February 7, 2014

lahirnya dia kedunia.

Assalamualaikum...

harini hari ke-43 aku berpantang.rasa kejap sangat.rasa macam baru 'push'kan Qalisha dalam labour room.serious tak tipu!pengalaman mengandung dan melahirkan Qalisha adalah pengalaman yang sangat indah dalam hidup aku.

sakit?
hanya Allah Maha Mengetahui.memang sakit sampai tak boleh nak gambarkan sakitnya macam mana.pinggang rasa macam nak patah.kehulu hilir dalam wad.mintak simpati dekat nurse,doktor.lidah tak henti henti dengan zikir.ulang alik masuk tandas sebab muntah.Allahuakbar!nak dapatkan sesuatu yang istimewa,mesti akan diuji.

push?
masa last cek jalan,baru bukak 5cm.terus nurse bawak masuk labour room.sampai kat LR jalan dah fully.fuh!legaaaaa.maknanya dah boleh terus push.tak ada la kena tunggu jalan bukak 1cm ke 1cm.Alhamdulillah.Allah permudahkan urusanku.masa nk pushkan baby tu,aku memang potpet2 je dekat doktor & nurse.sakit la.hebatnya ibu-2 kat dunia la.dan bla blaaa.doktor pun layannn jela patient dia.aku tahu,dorang pun faham sakit masa tu.aku tak ingat berapa kali aku push.tapi masa tengah sesorang push dalam LR,tetiba nurse bawak gunting masuk.terbeliak mata aku.dalam hati tu,'err,nak kena gunting ke?sakit ke?' emmmm.lastnya aku push sekuat kuat hati sampai nafas tak cukup.baru nak amik nafas baru,tengok-2 baby dah ada dekat tangan nurse (1.45pagi.18.1.2014).lepas je baby keluar,automatik sakit yang bagai nak gila tu hilang.Alhamdulillah :)

1st time tengok baby?
haruslah aku menangis bila kali pertama tengok anak sendiri.dalam lemah lemah tu aku gagahkan diri nak tengok anak.Syukur.anak aku lahir dengan sempurna.bila dengar suara anak aku menangis,lagi laju aku menangis.sebab aku fikir anak aku menangis sebab sejuk ke pun.ke lapar.hahaha.yela pun kan.dalam LR sejuk menggigil.hehe.masa first time susu kan anak,rasa best sangat.sebab dapat susu kan anak sendiri dengan susu badan.terima kasih Allah.

and now,aku dah pun menjadi mama kepada seorang bayi perempuan yang di beri nama Kajol (ok aku tipu).hahaha.yang di beri nama NURUL NADHRAH QALISHA.qalisha yang kini menjadi penghibur hati aku.yang makin banyak akal nya sejak akhir-2 ni.yang suka menangis macam kena marah.yang murah dengan senyuman.terima kasih untuk segalanya sayang.mama gembira dengan kehadiran awak.tak ada apa yang mama mintak dari awak selain menjadi anak yang Solehah serta taat pada perintah Allah.apabila awak taat pada Allah,automatik awak akan taat pada mama dan papa.

terima kasih kepada semua yang selalu beri kata kata semangat dan kongsi info-2 yang aku tak tahu.dari aku mengandung,bersalin sampai nak habis pantang ni.terima kasih banyak2.hanya Allah dapat membalas jasa kalian semua.

kbai!
THANKS READINGS ! DON'T FORGET BE MY FOLLOWER YEAH :)

0 comments: