Tuesday, December 7, 2010

This is ALL About Me ~


Haa , ni ORIGINAL Eira Nazira oke ! HAHA ! Takut korang tersalah orang pulak . Sekarang ni kan ramai STALKER ! Ada je yang nak memburuk burukkan orang . Ish3x . Tak baik sungguh kan . Apa jela manusia zaman sekarang ni . HAIH ! Actually , ni BLOG aku yang kedua . Before ni aku dah ada blog , tapi malas nak layan . Memandangkan time tu pun aku tengah busy study . Time tu pun aku SPM . So malas nak membuang masa dekat blog ni . Memang aku da plan nak create blog after abis SPM . Sekarang ni pun cuma tinggal 1 paper je lagi yang nak kena jawab . Tapi exam tu bagi aku senang laa jugak . That's why aku create awal blog aku ni . Aku pun tak la pandai sangat bab2 blog ni . Tapi dah aku nak sangat layan blog . So , aku akan cuba dan cuba sampai aku tahu semua pasal blog ni . Kalau orang lain boleh , kenapa aku tak kan .? HEHE !

Oke ! Sekarang aku cerita sikit tentang diri aku . Supaya korang sume tahu aku ni sorang yang macam mana . Apa yang aku suka dan apa yang aku tak suka .

my nickname :
  • Nama aku Nurul Nadzirah binti Norazlan . Tapi orang ramai kenal aku dengan nama Eira Nazira . Nama Eira ni pun aku guna sejak Facebook ditubuhkan . Mula2 kawan2 just panggil aku dengan nama Eira . Astuh , tetiba datang lak idea dengan nama Eira Nazira tuh . So , nama tuh aku akan guna sampai bila2 .Dah sebati pun dengan nama aku .
  • Family aku panggil aku dengan gelaran Kak Cik . Sebab aku anak ke-4 daripada 5 beradik . Tu sebab dorang panggil aku Kak Cik . Tapi ada jugak kawan2 yg dok gatai2 panggil aku dengan nama Kak Cik tuh . Tapi aku tak kisah . Nak panggil apa pun panggil laa . Aku tak kisah . Jangan panggil aku BERUK ke , KUCING ke , or nama2 yang kurang ajar sudaa . Sepak Laju2 karang . HAHA !

Jum2 aku describekan pasal aku sikit :

1) Sensitif - Yup2 . Aku memang laa sorang gadis yg sangat2 sensitif . Act , dulu aku bukan jenis macam 2. Tapi dari tahun 2008 till now aku ni sorang yang sensitif . Kadang2 tuh benda yg kecik pun aku leh nangis2 . Padahal tade pape pn sbnrnye . Sampai teman2 sekolah aku pun naik pelik dengan aku . Sikit2 nak nangis .
ish3x...
2) Gedik -Aku rasa semua girl ada sifat kegediakan tuh . So , itu semua normal bagi aku . Aku pun sama je . Gedik2 jugak ! Orang pun ramai panggil aku gedik like FASHA SANDHA , FAZURA . HAHA ! THUMBS UP girlsss :) Itu semua hak masing2 . Jadi diri sendiri . Memang tak semua orang oleh teriam cara kita . Be Yourself !!
3) Penyanyang dalam bersahabat - Yup , maybe yang ni betul . Aku memang sayang bangat sama kawan2 aku . Tapi , kadang2 tu aku je beria syg dorang . Dorang cam tade papepun . Hampehh sungguh  ! 
4) Friendly -  Orang senang kawan dengan aku dan aku senang sangat terima orang untuk berkawan . Lagi ramai kawan , aku berasa tenang sangat .
5) Manja - Kawan2 aku yang selalu panggil aku dak manja . Maybe kadang2 tuh aku manja sikit dengan kawan2 . Tuh yg jadi camtu .
6) Peramah - HAHA ! Tu memang aku . Kadang2 kawan ayah dan ibu aku jadi dibuat sembang . Kalau aku bosan , aku sembang la dengan dorang . Aku tak nak orang cakap aku sombong . That's why laa aku macam tu ..

7) Kalau nak diikutkan ta muat aku nak list kan dekat sini . Better korang tanya aku dulu  kalau nak tahu . Kalau tak nak ahu ta payah tanya oke ! :p
siapa yang istimewa dimata saya :
1) Mesti la my mom Roslina binti Idris dan my dad Norazlan bin Yahaya . Both of them everything in my life . Just them can make me happy . Dorang dah banyak berkorban dan berjasa dekat aku . Ibu , Ayah , Kakcik sayang kamu berdua . Thanks selama ni apa yang aku mintak sume nye tertunai walaupun lambat dapat . Apa je yang aku takde sekarang ni . Semua aku da ada . COMPLETE ! Thanks again mom , dad . Dorang juga la yang banyak kasi aku didikan agama yang baik . I Likee ! Dari tataw mengaji trus pandai mengaji .Hehe . Aku selesa bangat dehh bila dengan dorang . Kalau denganayah , mintak apa sume dapat . Paling best mintak baju laa . HAHA ! Tak pun mintak belanja makan Kuew Tiau Kungfu dekat restoran simpang umah aku tuh . HAHA ! Memang laa senang nak dapat . Aku selalu guna ayat ni, ''Daddy , kkcik teringin laa nak makan kuew tiau kungfu . Boleh belanja tak .'' Ayah aku pun cakap balik , ''boleh je , after Isyak kite g beli .'' Aww , gembira sangat  .Bhahaha !! Ngada2 kan aku nih .? Do I care ..???
2) My sweet siblings . Along , Angah , Kak yang , Adik . Dorang segalanya untuk aku . Walaupun kitorang salu sangat gaduh , tapi kitorang saling syg menyayangi . :p Normal laa tuh gaduh2 . Aku sikit pun tak kisah . Air dicincang takkan putus :)  So , I think tak perlu laa nak amik serius dalam satu pergaduhan . Tu sume sebenarnya untuk mengeratkan silaturrahim . Cewahhh  . Ayat nak top je ehh . Bhaha  . Papepun , ktorg berlima dah macam kawan da pun . Sayang korang laa weyhh !
3) Kawan kawan yang gile2 .. Dorang yang banyak buat aku happy selalu . Dorang yang buat aku gelak besar setiap hari sampai perut aku nak pecah2 dahh . To all my classmates , korang memang tip top laaa . Our memories always in my mind . You all really2 special in my life ! Thanks again ! Especially , Ma Nazira , Iman Merican , Qyla Bella , Raja Nurul Ain Izzati , Nur Illiyina , Awie Bieber , Nur Ain , Nizam , Safwan Hadi , Syed , Farid , Fairus Mior dan seterusnya . Korang memang superb duperb boyfie and girlfie for me . Auchh ! Love so muchh babes . Tanpa korang siapa lah aku ( Ayat poyo nak mampus ) HAHAHA !
4) Cikgu cikgu yang baik hati . Thanks sebab ajar aku dari tak tahu sampai dah terlebih tahu . Especially my Lovely Teacher Farini Ahamad Fadil . Tak lupa jugak kat GROUP cikgu2 yang best kalau berGOSIP tuh . Cikgu Hayana , Cikgu Azmir Ruzi , Cikgu Rakiah , dan Cikgu Sapiah . All of you da best you know . Aww , really2 missing our sweet memories . Most important , cikgu2 yang banyak bagi ilmu dekat aku . Terima Kasih bangat dehhh . Aku senang bangat belajar sama kalian ( Alamakss , Indon masuk laa pulak . Ni gara2 suka tengok Indon laa nih . HAIH )
5) Mama dan Papa . Serta adik adik angkat aku . Walaupun baru setahun kenal tapi dah macam bertahun2 kenal . To mama Elouny Mahany dan papa Safri , Thanks sebb selalu bawak aku jalan2 . Tak lupa jugak dekat Lil Sist Eva wany , Lil Bro Ikie dan Anne Diee . Korang da besttt !!
6) Kawan2 dekat FACEBY ! Korang special dekat hati aku . Tanpa korang aku takkan kenal ERTI PERSAHABATAN . Even ta pernah jumpa sekali pun korang still yang selalu dekat dihati . Cewaahh !! Thanks sebab siang malam , pagi petang teman aku dok berchatting . Kadang2 sampai dah tak terlayan dibuatnya . TERIMA KASIH KAWAN KAWAN !!
warna favourite :
1) Ofkos PURPLE . HITAM + MERAH . Ni warna yang aku fanatik sangat2 . Tapi kebanyakkan pakaian2 aku semua wana MErah + Hitam . Naik bosan aku dibuatnye . Nasib baik laa combine dia buat aku tertarik taww . Warna PUTIH pun aku minat sebab wane tuh suci dan murni . HEHE ! Warna yang lain tuh minat jugak tapi tak sepenuhnya :)
citer menarik :
Mesti laa citer2 dari Negara Indonesia . Tapi tak semua laa . Aku minat dengan cerita Safa & Marwah . Sampai aku simpan gambar2 Nikita Willy tuh . Minat bangat !! Citer Benci Bilang Cinta lakonan Marshanda dengan Baim Wong tuh pun aku minat .  Astuh cite Cinta Kirana . Tapi citer Malaysia always first in my heart aww . HEhE ! Citer Korea pun minat jugak . Especially Boys Over Flowers . Biscuits teacher and Star Candy dan macam2 laa .  Best sangat2 ...
apa yg aku suka.? :
1) Perhatian
2) Suka dibelai dan dimanja
3) Suasana yg meriah
4) Keakraban sesuatu hubungan .
5) Makan banyak2
6) Paling PENTING ! suke SENYUM !!!
apa yang aku tak suka ? :
1) Yang OVER terlebih
2) Girl or Boy yang bajet
3) Belagak
4) Sombong
5) Seakan2 itu :)

Sudah sudah . Cukup setakat sini je aku story molly pasal ku . Selebihnya kalau nak tanya sendiri oke ! Penat la nak citer semuanye dekat sini . Apa yang korang tanya aku sedia menjawabnye . Ewwwaahhh ! Oke laa . Hope korang semua dapat support dan ajar aku pasal blog nih . Aku tak tahu sangat semua nih . Have FUN yayh ^___^


THANKS READINGS ! DON'T FORGET BE MY FOLLOWER YEAH :)

0 comments: